Tränings- och lekrummet

Vi har ju börjat komma mer i ordning på övervåningen, och nu har jag börjat utnyttja de stora ytorna där. Vi har en grind i trappen så att man kan stänga mellan våningarna, vilket är smidigt när man ska träna en hund i taget. De har annars en tendens att störa varandra :) Och hundarna har verkligen börjat gilla övervåningen nu! Från att nästan inte ha velat följa med upp så trängs de nu om att få komma med mig upp, för de har väl förknippat den med att de får träna och leka.
 
En av de som är allra lyckligast är överraskande nog Amy. Hon blir överlycklig när hon får lite egentid på övervåningen och utför alla uppgifter med stor entusiasm. Jag kör mycket sökövningar med leksaker, det älskar hon. Även Wynee är sprudlande glad över tiden på övervåningen och hon verkar älska alla former av övningar. Dia däremot är inte lika intresserad av samarbete, hon vill mest busa med de andra eller leka med leksakerna. Jag försöker göra korta små övningar och använda leksaker som belöning, men jag märker att hon egentligen inte tycker att det är kul att träna. Tyvärr. 
 
Efter alla enskilda övningarna släpper jag upp allihop och då brukar de leka intensivt en kort tid, men sedan blir de trötta och lägger sig och vilar. Då blir det tv:n :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0