Skvallrat på korna

Nu är vi hemma efter fyrtio minuters morgonpromenad. När man går på vägen utanför oss passerar man en kohage med ett gäng nyfikna kor. Jag brukar skvallerträna när vi går förbi hagen. Dia är väldigt nyfiken och vill gärna fram till korna, och Wynee kan skälla på dem. Förvånande nog är Amy den som bryr sig minst, men rådjur är väl mer hennes melodi :) 
 
Wynee och Amy svarar väldigt snabbt på skvallerträningen. Jag klickade varje gång de tittade på korna och de vände sig genast mot mig och fick godis. Wynee är snabb att fatta vad det går ut på. På vägen tillbaka gick Wynee och Amy och tittade på mig hela vägen förbi hagen och ägnade korna knappt en blick. Dia är lite svårare. Hon är inte intresserad av godis vilket gör att jag inte har ägnat så mycket tid åt klickerträning med henne. Jag höll henne i kort koppel och gjorde klart för henne att hon inte får göra någon ansats att springa fram till korna, och så får hon beröm när hon går fint vid sidan. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0