Skogspromenad och födelsedagspresenter

Igår fyllde jag och Sara år och vi var här hemma hos mig tillsammans med mamma, pappa och hans fru och vår farmor. Vi bjöd på kaffe och tårta och fick presenter. Som en vanlig födelsedag med andra ord. Pappa och hans fru hade med sig sin Tervueren Zelda, så det var helt plötsligt fyra hundar. Men det gick rätt lugnt till. De har ju träffats många gånger förut. 
 
Idag har jag tagit en härlig morgonpromenad i skogen med vovvarna. Vi gjorde lite spårövningar och jag kikade efter svamp. Men jag hittade inga ätbara. Wynee och Dia älskar att vara i skogen. Det gör ju Amy med, men det blir lite annorlunda för henne eftersom hon inte går lös. På Dia har vi fortfarande en lina på eftersom hon kan få för sig att jaga rådjur. 
 
När vi kom hem var vi ute ett tag på gården. De fick sitta en stund i hundgården medan jag arbetade med veden, men sedan tog jag ut dem så att de fick springa fritt (Dia och Wynee). Det finns ju en del tråkiga måsten när man har en gård. Till exempel att ta in veden i boden inför vintern. Det är otroligt tråkigt men måste göras. Då är det roligare att klippa gräset och kratta och göra fint. 
 
Nu har jag ätit lunch och sitter och njuter av ett par av födesledagspresenterna; en fin och stor tekopp, gott te och fudge, samt en fin inredningsbok som heter modernt lantliv. Hundarna ligger och sover efter förmiddagens aktiviteter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0