Tränar med lina

Dia är ju inne i en period då hon ibland lyssnar väldigt dåligt, plus att hennes jaktlust har ökat, så nu är det för det mesta koppel eller lina som gäller. Försöker skvallerträna lite med henne, men det är svårt eftersom hon fortfarande är rätt ointresserad av godis. Lek och bus funkerar ibland, men hon tröttnar fort. Har man gjort det en gång så funkar det inte lika bra nästa gång. Så det gäller verkligen att försöka variera träningen.
 
Amy är betydligt lättare på det sättet att hon älskar godis. Jag har börjat skvallerträna henne också när vi är ute, med klicker. Jag har ännu inte kört så mycket klicker med Dia eftersom hon inte går igång på godis och är allmänt väldigt svårmotiverad just nu. Så jag måste ju först hitta något som hon verkligen älskar innan jag börjar med klicker, annars kommer det inte fungera särskilt bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0