Dragträning med Dia

Idag har jag och Sara tränat drag med Dia. Jag ska försöka komma igång igen nu när det blir mindre och mindre jobb med gården. Idag fick Dia springa framför mig och jag hade linan runt midjan. Den riktiga linan är nerpackad så det fick bli ett koppel idag bara när vi tränade.
 
Det gick i alla fall jättebra! Jag trodde att Dia skulle vara väldigt ofokuserad och busig, men det var som om hon förstod vad hon skulle göra. Vi varvade promenaden med dragträning, och att hon fick springa lite lös. Sara sprang med Amy, men vi såg till att de var bakom oss så att Dia får träna på att springa för egen maskin, och som sagt så gick det mycket bättre än väntat. 
 
Blev bara en dålig, kort mobilinspelning, men mer väntar!
 
 

Kommentarer
Postat av: Terése

Vad kul! :D

Har helt missat att du har instagram förresten. Skulle gärna vilja följa dig där. Du har ju så fina hundar :)

Svar: tack, vad kul :) följer dig också nu! jag har ju skaffat ett likadant objektiv som du har, så håller på att köra in mig på det :)
Amy och Dia

2014-03-24 @ 18:52:24
URL: http://bouvierbaby.se
Postat av: Emma

Åh var härligt det ser ut! Hade jag haft en större hund så..! Min är lite för liten för det där ;)

Svar: ja det är ju en fördel med en lite större hund om man vill åka med själv :)
Amy och Dia

2014-03-29 @ 17:21:35
URL: http://emmaochaska.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0