Andra kurstillfället

Igår kväll var jag och Dia på unghundskursen för andra gången. I det stora hela gick det bra. Instruktören tyckte att Dia såg mycket lugnare och mer avslappnad ut nu är förra gången, och det kändes i sättet som hon var. Hon klarade av att göra några av övningarna men hon vill fortfarande inte ha något godis. Jag tänkte åka och köpa en rolig leksak och se om det kan hjälpa.
 
Jag vill ju poängtera att hon egentligen kan det som vi går igenom på kursen; sitt, ligg, stanna kvar och så vidare. Problemet är ju att hon är nervös och låser sig, så hon vill inte ha godis och hon har väldigt svårt att fokusera eftersom hon hela tiden håller koll på de andra. Men förshoppningsvis kan det släppa lite allt eftersom. Jag är nöjd bara jag fick henne att sitta, trots att alla stod och tittade på henne :) Duktiga tjej! Hon var riktigt trött när vi kom hem och hon somnade pladask på golvet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Det kan aldrig bli för mycket kurser, Sture äter godis i alla situationer som tur är;-)
Hoppas det löser sej.
Ha det bra

Svar: vad skönt med en hund som alltid vill ha godis :)
Amy och Dia

Postat av: Elin och Billy

Vad roligt med kurs och att ni såg framsteg! Alltid bra att träna bland massor med andra hundar och människor =)

Svar: ja precis, känns som om det kommer vara jättebra för Dia det här :)
Amy och Dia

2014-03-06 @ 10:21:37
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0