Sol, regn och dragträning

Det är verkligen omväxlande väder nu. Ena dagen soligt och fantastiskt somrigt, andra dagen grått, regn och kallt. Det som är positivt med att det är lite sämre väder (om det inte spöregnar) är att man kan träna hundarna lite mer, eftersom det är alldeles för varmt för dem att träna under varma dagar. De blir dessutom väldigt slöa när det är varmt, båda två :)
 
Vi har börjat komma igång på allvar med dragträningen. Har börjat köra en runda då och då med cykel. Det är framför allt Amy som drar eftersom jag har tränat mer med henne, men jag håller på att träna grunderna med Dia. Och hon är faktiskt duktig! Hon är lite nervös för cyklarna fortfarande, men hon har fått springa lös bredvid när Amy drar, så att hon ska se att det inte är något farligt. 
 
När jag tränar grunderna med Dia så springer jag bakom. Hon har dragit cykeln också, men hon behöver mer träning eftersom hon inte riktigt har förstått att hon inte plötsligt kan tvärstanna eller hoppa ner i diket. Hon har lyckats få mig att krascha med cykeln :p Så idag har vi tränat ordentligt på kommandon och hon har verkligen gjort framsteg! Jag kör bara korta sträckor med henne medans det går bra. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0