Lyckad träningspromenad

Vi har precis kommit hem från en lång och lyckad träningspromenad. Amy gick väldigt fint i kopplet, jag hade fickan full med skinka och köttbullar och varje gång hon gick fint vid min sida fick hon belöning. Tillslut gick hon bredvid mig nästan hela tiden. Jag tränade också mycket att hon skulle sitta vid hundmöten. Hon behöver tränas i att hålla koncentrationen. Men idag gick det jättebra, hon var lätt att få kontakt med.
 
Problemet med Amy är att hon inte alltid är lika sugen på godis, och då får man ta till andra medel. Tänk att det kan skilja så mycket, idag var hon väldigt lätt att ha och göra med och samarbetsvillig, medan hon andra dagar kan vara helt hopplös, inte lyssna för fem öre och rätt hispig med alla lukter överallt. 
 
Dia då, hon var väldigt duktig när vi gick genom centrum med allt folk. Det är ju så också att hundarna påverkar varandra. I alla fall påverkar Amys humör hur Dia är. Jag upplever att Dia är lugnare när Amy och lugnare, och när Amy är uppspelt blir Dia också det. Amy känns mer oberoende. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0