Känner mig handikappad...

I lördags var vi ju ute i nya huset och jag skurade en massa, så nu har jag träningsvärk i en muskel under ena armen! Säljaren (eller bouppdelaren eftersom vi köpt ett dödsbo) har ju inte sett till så att bostaden är flyttstädad, och jag kan säga att det är en hel del att städa eftersom ingen har bott där på riktigt länge. Jag skurade skåpluckorna, och jag måste ha överansträngt en muskel som sagt, för nu är jag helt handikappad. Har skitont, kan knappt ta på mig kläderna själv, och det är smärtsamt på nätterna eftersom jag inte kan ligga på något sätt utan att det gör ont. Lite sjukt faktist, hoppas det går över snart!
 
Idag såg jag fram emot en lång och härlig promenad inne i Knivsta nu på förmiddagen, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Båda hundarna var ivriga över att få komma ut, och Amy drog ganska mycket i kopplet, som hon kan göra när hon är uppspelt. Eftersom jag har så ont så gjorde det väldigt ont när hon drog. Så tillslut var jag tvungen att knyta kopplen runt midjan. Men det var ju en jättebra idé, för jag upptäckte hur skönt det var att ha händerna fria. Jag har ju länge tänkt att jag ska köpa ett hundförarbälte, och nu blev jag ännu mer sugen.
 
Jag tog också en lite kortare promenad med bara Dia, för att vänja henne vid att Amy inte alltid är med. Vi brukar göra det då och då, men jag känner att hon skulle behöva ännu mer träning i att vara själv. Hon är mycket mer osäker när Amy inte är med. Så ska börja gå ännu mer med bara henne. 
 
Jag provade Amys gamla sele och nu passade den perfekt på Dia! Jag kände mig bara tvungen att fästa halsbandet vid det eftersom jag inte vet om hon kan ta sig ur den om hon blir rädd. Hon gick jättefint i den. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0