Ingen är perfekt

Är det något slags fenomen hos hundägare att ha attityden: "jag är världens bästa hundägare och jag har rätten att tala om för andra vad de gör för fel". Tycker jag möter det lite för ofta. Att man har åsikter om hur andra tar hand om sina hundar är väl en sak, men att man dessutom uttrycker dessa åsikter rakt ut tycker jag blir trist i längden. Självklart ska man reagera om man ser att hundar far illa, men det är inte det jag pratar om. Jag syftar på andra saker, hur man tränar sin hund, vilka val man gör som hundägare osv. Jag skulle önska att vi hundägare kunde vara lite mer ödmjuka mot andra hundägare. 
 
Jag är ingen perfekt hundägare, och jag har inte perfekta hundar. Däremot älskar jag dem och försöker göra allt för att de ska ha ett bra liv. Att vara engagerad och ansvarsfull, villig att lära sig nya saker och att arbeta med eventuella problem tycker jag är det viktigaste. Inte att göra precis allting rätt. Det finns det väl ingen som gör. Ingen är perfekt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Ja du hundvärlden är nerlusad av besserwissers man får slå dövörat till, ofta är det dom som inte vet något som är värst.
Sist jag gick valpkurs talade jag inte om att jag var uppfödare mm och genast var dom där, det var riktigt kul att spela dum.
Ha det bra med dina fina tjejer;-)

Svar: jo det är väl så! Man får försöka att inte bry sig! tack detsamma :)
Amy och Dia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0