Livet just nu

Just nu känns det som om livet är lite på vänt. Vi håller på i nya huset i princip på hela vår fritid för att vi ska hinna klart i tid. Hundarna är väldigt tålmodiga måste jag säga. Jag ser till att gå lite längre promenader med den varje dag, men vi hinner inte med så mycket träning just nu. 
 
När sambon slutar jobbet åker vi antingen hem och packar eller så åker vi ut till gården och arbetar. Det som är kul när vi är på gården är ju att Dia i princip alltid springer lös här, så hon tycker nog att det är väldigt kul. 
 
Vi tränar den på att vara ensamma också. Vi brukar lämna dem i lillstugan när vi är i huset och målar. Det brukar vara mellan en halvtimme och en timme. Jättebra träning för Dia och det har gått jättebra! De ligger och sover eller vilar.
 
Nu är det ca fem veckor kvar tills vi flyttar permanent och jag längtar väldigt mycket! För om det känns slitigt nu och att hundarna inte får så mycket tid så kommer det ju bli kanonbra för dem när det väl är klart!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Åh jag tror också det kommer bli toppen!

2014-02-11 @ 20:28:18
URL: http://senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0