Tränar drag

Jag fortsätter att träna Dia i drag, och just nu tränar vi på att lära in kommandon ordentligt. Det finns ett litet problem... Dia är en liten tönttjej ibland! Om jag lämnar Amy hemma för att gå ut och träna med Dia, ja då blir hon nervös och vill bara hem. Jag försöker uppmuntra henne genom att busa och ha kul, men det biter inte riktigt. Så det är svårt att träna drag när hon bara vill hem.
 
Men jag gick en bit med henne först, så att vi inte var i närheten av huset, och sedan tränade jag lite. Gick väl sådär, men när vi sedan skulle träna på hemvägen gick det desto bättre! Oj vad hon drog :) Hon ville ju hem till Amy, så det var en riktig morot. Lilla haren :p Förhoppningsvis blir det bättre och bättre ju mer vi tränar henne utan Amy.
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Löser sej nog bara hon får lite tid på sej;-)
Ha det bra

Svar: ja det gör det säkert! tack och detsamma :)
Amy och Dia

Postat av: Anna

Jag tränar också lite drag, med Nova. Fast bara på vintern, med kicksparken. Mumin däremot är totalt ointresserad av att dra, hon vill hellre springa bredvid sparken och leka fjällräv ;)

Svar: hehe låter lite som Dia, men hon har faktiskt blivit bättre :)
Amy och Dia

2014-04-24 @ 15:59:24
URL: http://www.novalajnen.blogspot.com
Postat av: Naima

Hej. Tack för titten i min blogg. Hon blir nog säkrare med tiden ju mer ni tränar henne. Om Amy verkar vara trygga punkten för hunden så kanske bygga självförtroende hjälper genom att köra balansövningar mm, ett litet tips. :)

Lycka till!

Svar: tack för tipset! :) jo vi kör rätt mycket sånt med henne för att öka hennes självförtroende, så vi hoppas verkligen att det ger resultat :)
Amy och Dia

2014-04-26 @ 15:23:53
URL: http://www.polardrag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0