Amy bet ihjäl hamstern!

Det har hänt det som jag varit orolig för. För ett tag sedan lyckades Amy bita ihjäl sambons dotters dvärghamster! det var under natten, hon lyckades ta sig in i rummet där buren stod. Vi hade precis satt på tunnlar i plast som sitter på utsidan av buren där hamstern gillar att krypa. Amy måste ha bitit sönder tunneln och fått tag på hamstern. 
 
På morgonen när jag skulle ut och rasta hundarna kom Dia med någonting vitt i munnen. Hon släppte det på golvet och jag såg att det var vad jag trodde var en mus. Jag tänkte att katten hade släpat in den. Jag hade lite bråttom ut eftersom Dia annars kan få för sig att hon ska kissa inne. Väl ute på promenaden började jag tänka mer på musen och insåg att den ju var vit och dessutom utan svans. FAN! När vi kom hem såg jag att det mycket riktigt var lilla Milk som låg livlös i hallen. Och det måste ha varit Amy eftersom Dia sover i vårt sovrum om nätterna med dörren stängd. 
 
Som tur var var barnen inte hos oss då. Men dottern tog det ganska bra faktiskt. Vi har ju varnat flera gånger att se till så att Amy inte kommer åt buren. Men det var på grund av tunneln, annars är det ju svårt för henne att komma in i buren. 
Jäkla Amy! Det första som hände när vi kom hem med henne efter att ha köpt henne var att hon lyckades få tag på råttan Jacks svans och bet av den. Så vi fick ta bort råttorna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0