Trötta hundar

Den här förmiddagen har varit rätt fullspäckad. Det började med att jag hämtade upp min syster inne i stan för att äta frukost med henne. Hon började jobbet lite senare. Jag tog med hundarna som fick sitta en stund i bilen. De är faktiskt jätteduktiga och finner sig i det. Det är ju kul för min syster är den enda utanför familjen som Dia självmant går fram och hälsar på. Efter att jag skjutsat syster till hennes jobb tog jag en promenad med Dia och Amy i området där hon jobbar. Det gick jättebra, båda var rätt lugna. 
 
Efter det hade jag några ärenden inne i stan, och när jag uträttat dem tog jag och hundarna en längre promenad i en stor park. Det gick däremot inte så bra. Dia var ganska stressad, mer än vad hon brukar. Vet inte vad det berodde på. Vi har ju inte miljötränat henne så mycket i helgen, så det kan ha med det att göra. När vi gör det varje dag ger det verkligen resultat, men det försvinner lätt, så vi har lågn väg kvar. Vi avslutade förmiddagen med en roligare promenad i skogen så att Dia skulle slappna av mer och få ha lite kul. Det är alltid tråkigt när det inte har gått så bra, men nu sitter jag här och äter lunch och tänker att "vi tar igen det imorgon".
 
Hundarna är trötta nu i alla fall. Dia låg och tittade runt lite först, men nu har hon slocknat. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0