Och så gick det bättre igen...

Det går verkligen upp och ner nu, men det hör väl åldern till. Igår kväll gick jag och sambon en promenad inne i knivsta och då kändes Dia helt plötsligt mycket mer framåt och avslappnad. Nu på förmiddagen åkte jag in igen för att ta en promenad, och det gick jättebra. Enda gången hon blev rädd var när vi mötte två kvinnor med en stor svart hund, och jag tror faktiskt att det var hunden hon var rädd för. Det hör kanske spökåldern till också, för på senaste tiden har hon verkat bli rädd för mötande hundar, och det har hon inte varit förut. Det viktiga är bara att själv vara lugn och trygg och inte låtsas om hennes rädsla. 
 
I eftermiddag ska vi faktiskt träffa en hundpsykolog på hundens hus. Jag har bokat en privattimme, då hennes blyg hund-kurs inte blev av på grund av för många avhopp. Men det känns i alla fall som en bra början för att kunna diskutera hur vi bäst går vidare. Ska bli spännande och hoppas att det ger något!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0