Amy var borta hela natten!

Herregud, igår kväll lyckades Amy och Dia smita ut genom ytterdörren, eller det var Amy som smet och Dia följde efter henne. Vi gick ut och ropade, men gick hem ifall Dia var där. och Dia kom tillbaka snabbt, men då syntes inte Amy till. Vi gick ut en gång till och ropade, men hon var som bortblåst. Jag var i alla fall väldigt glad för att Dia kom tillbaka.Vi fick gå och lägga oss utan Amy. Det är mest vägarna som gör mig orolig. När jag vaknade i morse klev jag genast ur sängen och tittade ut genom fönstret som vetter mot vår trädgård. och där låg hon ju i gräset och väntade. jäkla hund! och vi som skulle börja träna henne att vara lös, men nu känns det väldigt motigt. I dag har hon sovit nästan hela dagen. Hon är ju förstås trött efter att ha sprungit runt nästan en hel natt. Vi var ju vakna rätt länge. Dia har också varit väldigt trött. men vi tog ut dem på en promenad i skogen och letade lite svamp, men ingen av dem var så livliga som de brukar vara i skogen.  
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Fy vad otäckt :( Jag hade inte kunnat sova alls.

Svar: nej, det var inte lätt att gå och lägga sig :( tror vi var uppe till två, tre. Jag vaknade tidigt och tänkte genast på henne, så det var så skönt att se henne ligga där ute i trädgården :)
Amy och Dia

2013-10-25 @ 23:29:01
URL: http://tomik.se
Postat av: Matte

Oj att du ens kunde somna, hade oroat ihjäl mig tror jag. Minns en gång jag och min hund kom bort hunden i en snöstorm men när jag kom hem stod han på trappan och väntade.

Svar: Nej, det var inte särskilt lätt att somna, vi höll utkik länge och gick ut flera gånger. Tror vi lade oss vid två, tre-tiden.. Men jag vet ju också att hon hittar hem och så, men det är klart man är orolig, finns ju vägar och så... Hon har smitit förut, men då har hon kommit tillbaka mycket fortare. Nu blir det till att vakta dörren ännu mer!
Amy och Dia

2013-10-26 @ 12:16:09
URL: http://www.hundensliv.blogspot.se
Postat av: Julia och Mikaela

Hej, vi håller i liten fototävlig på bloggen! Skicka gärna in dit egna bidrag för chansen att få vinna ett litet pris!

http://teamcrazypaws.blogg.se/2013/october/manadens-utmaning-host-bild-2.html

2013-10-27 @ 00:08:36
URL: http://teamcrazypaws.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0