Roligt i hundrastgård

Idag besökte vi för första gången hundrastgården vid gränby centrum inne i Uppsala. Jag har tidigare undvikit den på grund av att det är så mycket stadsliv runtomkring för Dia, och därför är det så kul att det gick så bra! När vi kom dit var det ett par där med sin hund. Dia var lite nervös när vi gick in, men det gick över när vi släppte dem lösa och de fick springa och busa med den andra hunden. De hade verkligen roligt och det var så kul att se hur Dia sprang runt och lekte med de andra. Då och då såg hon sig omrking, betraktade människorna som passerade på gångvägen utanför, men var snabbt tillbaka i leken. Efter en liten stund kom en kille med en pittbull också, och leken fortsatte. Tror det var en jättebra upplevelse för Dia; att få ha kul i stadsmiljö i närvaro av flera främmande människor. Hon var inte alls lika nervös när vi gick tillbaka till bilen som när vi kommit. Det här ska vi definitivt göra om! Är ju kul för Amy att få springa lös också, det behöver hon.
Synd bara att jag tagit med mig systemkameran men glömt minneskortet i datorn!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

där har vi aldrig varit, ser inte så mysigt ut, med det måste vara leras fel ;) vi får höras snart tycker jag :)

2013-11-17 @ 08:59:54
URL: http://jaktgolden-retriever.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0