En vanlig dag...

Idag är det onsdag... Uppe innan tuppen som vanligt. Jag älskar morgonen, när det är mörkt ute och man kan dricka te och tända ljus, och man känner inte att man behöver göra något viktigt riktigt än. 
 
En vanlig dag brukar se ut så. Jag kliver upp med sambon, ca halv sex. Vi äter frukost och sedan åker han till jobbet. Jag tar då på mig pannlampa och går ut en sväng med hundarna i mörkret. När vi kommer in brukar hundarna busa lite med varandra och jag brukar sitta vid datorn och koppla av lite. Hundarna brukar lugna ner sig ganska snabbt och lägger sig och sover. Jag jobbar med mitt företag. 
 
 
Vid nio-tiotiden brukar jag ge hundarna mat och sedan ta dem och åka in till Knivsta där vi går en promenad på ungefär en timme. Antingen går vi runt i bostadsområden för att miljöträna Dia lite, eller så tar vi en sväng i eljusspåret. Efter det brukar jag åka och handla och ibland åker vi in till Uppsala om jag har ärenden där. Sedan åker vi hem där vi tar det lugnt och jag äter lunch. Efter lunchen jobbar jag mer och hundarna sover eller leker lite själva. 
 
 
 
På eftermiddagen brukar jag träna med hundarna och göra lite aktiveringslekar inne. Vi ta sedan en sväng i skogen och Dia springer lös. Mellan tre och fyra brukar sambon komma hem och då brukar vi laga mat. Efter maten tar vi ganska ofta promenader, vanligtvis i eljusspåret nu när det är mörkt ute. Sen är det hem och slappa :) 
 
 
 
Några dagar i veckan hittar vi ju också på andra saker, som att ta långpromenader i skogen och grilla korv, åka till hundrastgårdar så att Amy kan springa lös, eller åka och hälsa på folk. Vi har också börjat dra lite med Amy nu och ska även börja med Dia, samt att vi ska köra mer viltspår. 
 
 

Kommentarer
Postat av: j.

Lyckost er som har hundrastgårdar, här finns inte en ända så jag får aldrig se Aska springa lös :( Det är en fröjd att se henne springa, hon är så otroligt snabb och smidig!

2013-11-28 @ 10:18:43
URL: http://spetsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0