Dagens planer...

...är att ta det lite lugnt nu på förmiddagen. Vanligtvis brukar vi åka iväg, jag och hundarna och gå promenad, antingen in Knivsta för att miljöträna Dia, eller i skogen så att hon får springa lös. Idag ska jag träffa en kompis klockan tre, så tanken är att jag är hemma nu istället, och åker iväg lite senare, så hinner jag gå med hundarna innan vi ska hälsa på min kompis. Jag jobbar ju hemma med eget företag, så har lite att pyssla med. 
 
Jag och Dia har varit ute i trädgården och busat. Dia har en tendens att bita i handskarna och i jackan, och ibland kan det bli ganska hårt när hon är uppspelt. Varje gång hon biter hårt slutar jag leka med henne, för att sedan berömma och fortsätta leken när hon släpper. Jag tror det ger resultat, tycker hon har blivit bättre än vad hon var förut. Jag brukar också busa med leksaker och hon har snabbt lärt sig att hon inte ska hoppa efter dem, för då åker de utom räckhåll :) Det är väldigt bra att busa med henne, känns det som. Man får bra kontakt med henne då. 
 
My Sweet Girl
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica o Jacob

Vilka härliga bilder, du och jag matte;-)
Ha en bra dag


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0