Rastgård, bananpromenad och snö!

Idag åkte jag och träffade Elin vid Gränby centrum där hundarna fick leka i hundrastgården. Den här gången var vi ensamma där, förutom på slutet då det kom en tjej med en gigantisk mastiff-blandning. Hur lugn och snäll som helst. 
 
Hundarna verkade hur lyckliga som helst över att få springa runt och leka. Flash är lite försiktig, men försöker hänga med de lite större damerna. Härligast är det att se Amy, eftersom hon alltid är kopplad annars. 
 
 
 
Efter lek i rastgården gick vi en promenad i parken bakom. Det var lite pyssel med tre hundar och en barnvagn. Elin försökte mata lilla Frida med banan, vilket tog nästan hela promenaden då hon även skulle hålla koll på Flash som sprang framför vagnen hela tiden. Även Amy var ganska duktig på att sicksacka precis framför Elin och Frida. Känns däremot väldigt bra med Dia för trots att det var ganska mycket folk i rörelse var hon förvånansvärt lugn. 
 
 
 
 
Det hela avslutades med att jag och Elin tog en lunch på Barista, mycket trevligt ställe och god mat! Och när vi satt inne i värmen kom snön! Det bara yrde utanför fönstren, så när jag kom ut till bilen fick jag sopa av den. 
 
 
 
När vi kom hem tog vi en promenad och både Amy och Dia verkade väldigt faschinerade över snön, och skulle gå och slicka på den :)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: j.

Önskar att vi hade hundrastgårdar här också :/ Är ju så härligt att se dom få springa fritt :)

Svar: ja det förstår jag verkligen! Är glad att det finns en bra rastgård här... för Amys skull..
Amy och Dia

2013-12-05 @ 22:22:59
URL: http://spetsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0