Mina drömmar...

... är att alla pusselbitarna ska falla på plats. 
 
Jag har egentligen vetat i hela mitt liv att jag inte är en person som kan ha nåt jobb bara, 8-17, och komma hem till en rätt anspråkslös vardag. Jag har ett stort behov av att fylla mina dagar med någonting meningsfullt, med uppgifter och problem att lösa. När jag och min tvillingsyster var små ägnade vi nästan all vår tid till att teckna, måla och skriva. Vi gjorde spel, teater och filmer. Vi har alltid haft en massa djur som vi har umgåtts enormt mycket med. 
 
Sen blev man vuxen och var tvungen att "passa in" någonstans. Och jag har väl aldrig riktigt kännt det där. Det kan faktiskt vara väldigt krävande att vara en kreativ person. Ofta har jag en gnagande rastlöshet inombords. Jag kan tycka att det är tråkigt att sitta vid ett matbord en massa människor och småprata. Däremot tycker jag att det är väldigt kul att sitta några få nära vänner och verkligen prata om sånt som jag tycker är kul och meningsfullt. Men allra bäst mår jag när jag får vara delaktig i ett projekt. Det kan vara vad som helst. 
 
Jag har ju märkt att det är likadant med hundarna. Att ha hund för mig är inte bara för att ha ett "husdjur". Det är ett projekt för mig, det är en livsstil. Och jag längtar efter att få jobba med det till 100%. En stor anledning till att vi köpte gården Rosenberg är ju för att kunna leva ut detta, att göra det till en livsstil. Jag längtar ut, inte bara en promenad i eljusspåret, ut i naturen. Jag och sambon har en gemensam dröm. Tänk att få ha en liten stuga någonstans, mitt i naturen, och att få åka dit på helgerna, bara ägna sig åt härliga aktiviteter för att sen komma in, tända en öppen brasa och dricka varm choklad :) I framtiden får vi förverkliga detta. Nu har vi fokus på vår nya gård!
 
 
Bilder från förra vintern
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

En sådan mysig dröm ni verkar dela! Härliga bilder också, det får till och med mig att längta efter snö att ge mig ut i

2013-12-02 @ 12:30:30
URL: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0