Lyckad träning

Nu har jag kommit hem efter att först ha tränat hundmöten och inkallning med hundarna, och sedan handlat julklapp till sambon samt mat till ikväll. Ikväll blir det bifteki, men vad sambon får i julklapp får jag avslöja efter julafton ifall han skulle kika in på bloggen :p
 
Det var i alla fall lyckad träning med hundarna! Blev tre hundmöten som vi kunde träna på. Den första gick väl sådär, jag hade kontakt med Amy och hon var jätteduktig, men sedan började Dia intressera sig, och då smittade det av sig på Amy. Men jag återfick kontakten snabbt med Amy, så det gick rätt bra ändå. Egentligen borde jag träna mer var för sig då de hetsar upp varandra. Andra och tredje mötet gick hur bra som helst. Amy satt och tittade på mig. Dia står mest och tittar och stannade kvar på platsen då jag sa åt henne. 
 
Jag tränade också mycket inkallning med lina med Dia, så att hon ska lära sig att hon verkligen måste komma på en gång. Hon kan ibland stå och titta och tveka lite, men tar man några bestämda steg mot henne så kommer hon på en gång. Hon får alltid en massa beröm när hon kommer. Dia är inne i en rätt svår period eftersom hon är väldigt ofokuserad. Dessutom är hon inte alls intresserad av godis eller leksaker när vi är ute. Det känns som om det är beröm och kel som är mest belönande för henne just nu. 
 
Kände mig i alla fall nöjd när jag satte mig i bilen och åkte. 
 
Hade ju med mig systemkameran och skulle ta lite fina bilder sen tänkte jag, men då hade jag ju glömt minneskortet i datorn. Klassiker! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna - A dream as a model ♥

Härligt med en promenad :)

2013-12-20 @ 19:36:22
URL: http://jonza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0