Jag är kluven...

Jag och sambon har pratat om att när vi har flyttat till gården och saker har fallit på plats lite mer så kan han kanske tänka sig att skaffa en till hund. Vi har pratat om att vi skulle vilja ha en till CsV, han vill gärna ha en hane.
 
Men jag är kluven mellan två raser. Jag har länge sneglat på Australian Shepherd, just för deras samarbetsvilja och härliga temperament. Min dröm vore att kunna varva drag med någon annan hundsport, där Aussien passar bättre. En CsV är självständig även om den är lojal, och dessutom är Dia alldeles för skygg (än så länge) för att gå olika kurser med. Och Amys samarbetsvilja är ungefär lika med noll, förutom när hon är på humör och man har något väldigt gott att erbjuda. 
 
Så jag är så kluven, för jag älskar Ceskoslovenský Vlciak, och jag älskar australian shepherd... I framtiden hoppas jag på att kunna ha båda :)
 
Bilder från Google
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0