Att behöva vara för sig själv...

Jag är egentligen en person som har ett stort behov av mänsklig närhet. Har ju gnällt över att jag känner mig ensam om dagarna, och så när det är folk här så känner jag bara att jag vill dra mig undan, ta en promenad, bara hundarna och jag.
 
Men jag är en person som har behov av att få vara för mig själv. Att sitta och pyssla med mitt, läsa en bok, skriva eller bara vara. Att slippa prata eller behöva bete mig på något särskilt sätt. Det är skönt med hundarna; man har alltid en anledning att smita ut ett tag. 
 
Jag pratade med Elin om det här med att skaffa barn. Och det är väl det här behovet av att få vara ifred och göra det jag vill som gör att jag känner att jag inte vill ha barn. Inte just nu i alla fall. Samtidigt hörde jag ju på nyheterna att det är förenat med risker att skaffa barn redan efter trettio, så då ska man vara stressad över det också. Men det är inte så mycket att göra åt. Jag har engagemang i mycket annat och det är så jag vill ha det. For now.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0