Tredje advent och det här med vänskap

Efter skogspromenader fick vi gäster. Min syster, min kompis Elin och Flash, samt en annan kompis, Anna. Sambon var iväg med sin son och tittade på kronhjortar medan jag och tjejerna fikade och hundarna busade. 
 
Det var flera år sedan jag träffade Anna, men ändå så märks det inte. Det känns som om det var igår vi sågs. Visst är det fantastiskt med såna människor? Vi pratade om det här med vänskap, och var överens om att det är mer värt att ha några få vänner som man står riktigt nära, en massor som man känner mer ytligt. Jag är den här individen som trivs bäst i små sällskap. 
 
När de avlägsnat sig har vi äntligen fått upp julljusstakarna hemma. Ja det är extremt sent, men det beror på att de har varit på vinden, och att luckan till vinden är trasig. Så man har behövt ta en stege och klättrat upp på taket för att komma in på vinden, vilket varken jag eller sambon haft riktigt ork att göra.
 
Men nu så! Äntligen får jag också känna lite julstämning här hemma. 
 
Hoppas alla ni andra får en trevlig Tredje Advent!
 
Dia har tjuvat lite jord från blomkrukan...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna - A dream as a model ♥

trevligt :)

2013-12-15 @ 20:39:10
URL: http://jonza.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0