Angående rumsrenhet

Dia är nu 6 månader. Hon är för det mesta duktig på att göra sina behov utomhus, men då och då så sker det "olyckor" inne. Hon är torr nattetid vilket är skönt. Däremot hade hon börjat få en vana att kissa i vår soffa, vilket inte är det minsta kul! Nu har vi ställt en massa kartonger i soffan så att hon inte kommer upp i den, för att bryta vanan. Är inte jättetrevligt med en massa kartonger i soffan, men så får det vara tills hon blir rumsren. Vi har även tagit bort alla mattor.
 
Jag tycker att vi har fasta rutiner, jag går ut med hundarna det första jag gör när vi vaknar och hon brukar både kissa och bajsa då. Jag brukar gå ut efter att hon sovit, lekt och fått mat. För det mesta fungerar det bra. Men som i morse så hann jag knappt klä på mig förrän hon hade satt sig på golvet i vardagsrummet och kissat. Då känns det lite segt ibland. Jag gick ut med dem och hon både kissade och bajsade ute. Jag vet ju att det kan ta lång tid för vissa att bli helt rumsrena, och för det mesta har jag tålamod med det. Men imorse måste jag erkänna att det kändes surt. Och att jag längtar tills hon är helt torr!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Isabel

Åh, vet exakt hur surt det känns, Loka var också sen med att bli rumsren, helt rumsren. Vi fick ett bakslag när hon skulle till och löpa vid 6 månader och då kissade hon också i soffan... Sen efter löpet blev hon helt rumsren.

Håller tummarna för att hon blir rumsren snart, så du kan slappna av helt och slipper kartonger.

2013-08-12 @ 15:28:28
URL: http://kalabalikartat.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja det här vädret blir man inte klok på.

Vi har haft problem med Svea också vad det gäller rumsrenhet. Hon kunde klara sig lååång tid utan att kissa men så kunde det komma bakslag då hon kissade inne fast vi varit ute nyligen. Inte ovanligt att hon kissade i sin egen korg. Vi tror att det var för att kisslukten satt kvar utan att vi kände lukten av den så vi valde att köpa ny korg.

Idag kan hon fortfarande kissa inne om det är mycket runt omkring henne. Men det händer väldigt, väldigt sällan. I dom situationerna måste vi vara extra uppmärksamma på henne och hellre gå ut och kissa en gång för mycket. Så jag förstås verkligen din frustration.

Svar: Ja, kisslukten kan nog orsaka att de kissar igen på samma ställe, därav att vi nu ha kartonger i soffan :p och försöker också tänka att det är bättre att gå ut en gång för mycket! Lycka till vidare med Svea! :)
Amy och Dia

2013-08-12 @ 21:13:05
URL: http://sandraochsvea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0