Jackpott!

Dia gjorde mig väldigt glad idag. Vi var ute på fälten, där det brukar vara en del rådjur. Dia brukar ha lina på eftersom hon har rätt mycket jakt och lyssnar dåligt just nu. Och idag när vi kom gående stod det ett rådjur med två ungar och tittade på oss en bit bort. Dia fick också syn på dem och då var jag snabb att kalla på henne och ha hennes favoritleksak redo. Och hon valde att komma till mig och leka! Sedan tittade hon bort mot rådjuren igen, som hade börjat springa mot skogsbrynet. Jag kallade på henne igen, och hon valde igen att komma till mig och leka, trots att hon såg hur rådjuren sprang! Vilken jackpott! Det var överraskande och otroligt kul :)
 
Nu på eftermiddagen har vi varit mycket ute på gården och jag har passat på att öva mer inkallning med lek. Godis är ingenting hon uppskattar tillräckligt mycket, men leksaker is the shit!
 
Nu slappar vi och tar det lugnt efter all träning. 
 
 

Kommentarer
Postat av: j.

Vad duktig hon är! :)

Svar: ja då fick hon mycket beröm :)
Amy och Dia

2014-09-12 @ 10:42:38
URL: http://spetsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0