Helgen

Den här helgen har varit ganska fullspäckad. I fredags gick jag och Sara i skogen och plockade svamp med Dia och Wynee. Vi hittade lite grann, så jag har börjat torka och ska förvara svampen i glasburkar.
 
Efter svamppromenaden var det dags för hundpromenaden inne i Uppsala, som är varje fredag. Vi var ju första gången förra fredagen och har bestämt att vi ska försöka gå varje fredag. Är väldigt bra träning för Dia, både att vara bland folk och andra hundar. Och det är bra träning för Wynee som inte är så van vid andra hundar och kan bli väldigt upphetsad. Den här gången var ju inte Amy med, och jag vet inte hur mycket det spelar in, men det gick i alla fall väldigt mycket bättre än förra gången. Både Wynee och Dia var mycket lugnare. Eftersom Amy också kan vara rätt uppspelt i närheten av andra hundar så smittar det naturligtvis av sig på Wynee och Dia. Och tvärtom. 
 
Jag har även börjat bygga ihop en provisorisk agilitybana i trädgården. Tanken är ju att jag ska gå en kurs sen med Wynee, men blev sugen på att ha något att börja lite smått med, som aktivering också. Jag har tränat lite med henne och hon är väldigt duktig och snabblärd :)
 
På fredagkväll kom äntligen sambon hem från Spanien! Han var borta i tio dagar, vilket kändes som en evighet. Jag hade köpt mat och gjort i ordning inför hans hemkomst. 
 
I lördags höll vi på mycket inne i huset. Hängde upp den fina spegeln som jag fått av mamma, och vi hängde upp sambons klocka bredvid. Den fick han av mig i fredags när han kom hem. Den passar väldigt bra där bredvid spegeln.  Sambon fick också ett ryck och sågade ut ett hål i väggen där han sedan satte in hans mixer och slutsteg till stereon. Så himla skönt att slippa alla sladdar. Jag hatar sladdar! Sedan skruvade han upp en hylla till vinylpelaren. 
 
Igår kom mamma över och då hade hon Amy med sig. Dia blev ju överlycklig som väntat, Wynee verkade också glad och ville hälsa. Amy däremot verkade inte helt nöjd. Hon reste ragg och ville mest springa undan kändes det som. Men hon hälsade glatt på mig och sambon. Hon har nog haft det bra som ensamhund hos mamma. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0