En helt vanlig dag

Idag har det varit en helt vanlig dag. Jag åt lunch med syster Sara. På vägen hem på eftermiddagen tog jag en härlig promenad i kvällssolen med Dia och Wynee. Hemma står en spegel som jag har fått av min kära mamma, men jag har inte lyckats få upp den. Sambon är ju i Spanien fortfarande och jag vet inte var han har skruvdragaren. (En dålig ursäkt, jag vet). Det börjar faktiskt bli riktigt tomt nu, men han kommer ju hem snart. Får stå ut lite till...
 
Nu på kvällen tog jag på hundarna reflex och vi tog en härlig och lång kvällspromenad. Stötte på rådjur två gånger. Första gången var Dia jätteduktig, tittade bara men gjorde inget, och då var jag snabb fram med hennes älsklingsleksak. Wynee tror jag inte ens såg det rådjuret. Andra gången var Dia lite mer taggad, men det är inte så konstigt, för de stod precis vid vägen när vi kom gående och började springa rakt framför nosen på Dia och Wynee. Wynee stod först och tittade, men när Dia började dra i kopplet och ville springa efter blev Wynee mer intresserad. Det smittar ju av sig tyvärr. Dock var Wynee väldigt lätt att få kontakt med igen, och hon kom in till mig när jag ropade på henne. Det han börja skymma tills vi kom tillbaka. Är så skönt att gå på kvällen tycker jag. Känns stilla och fridfullt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0