Lerkokor och andra bullar

Det är lite knapra tider i min plånbok. Har gått åt mycket pengar på gården och allt jobb den innebär. Men det är värt varenda krona. Men det finns just nu inte så mycket över till saker som nya halsband, koppel och klövjeväskor. Vi har haft en klävjeväska till Amy, men den har med råge gjort sitt. Jag som har kikat runt på en massa fina nya klövjeväskor, men min tunna plånbok tvingar mig att inse att jag måste sänka kraven för tillfället. Så jag åkte till Hööks och köpte en klävjeväska och ett nytt halsband till Dia. 
 
Så idag var det premiär med nya väskan, och den fungerar helt ok. Tycket den är rätt fin också, så den duger så länge, tills mina besparingar blivit lite större. 
 
Solen tittade till och med fram en stund under vår promenad i Hågadalen. Men det är ju fortfarande eländigt varmt och lerigt, och efter att ha klafsat på en lerig grusväg över en åker var skorna tunga av lerkokor. Det var trots det en riktigt fin runda och hundarna kändes nöjda när vi kom tillbaka till bilen.
 
Efter det bar det iväg för att träffa Sara på en fika på Barista i gränby centrum, där de har de där väldigt goda bullarna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0