Kärlek till farten

Det ska gå undan. Det är väl därför jag gillar drag och agility. Jag gillar fart och fläkt! I helgen har det blivit mycket drag- och agilityträning. Det går väldigt mycket bättre med Dia och draget nu. Hon är inte rädd för cykeln längre och verkar ha fått lite bättre självförtroende. Men jag måste ha Amy med, annars blir hon fortfarande osäker. När Dia drar då tar hon i från tårna! Det är himla kul att köra med henne, för hon är stark som en oxe. Amy är lite segare, fast å andra sidan mer stabil. Men Dia har blivit mycket bättre på att lyssna på kommandon. Främst handlar det om att hon ska förstå att hon inte får busa med Amy när hon drar, hehe. Kan sluta illa. Hon blir busig när hon drar och jag tolkar det som att hon ändå har kul. Men hon verkar ha förstått det där nu. Jag måste köpa nya snören och linor, annars är det bara att köra på!
 
Och så agilityn. Wynee lär sig fort, vi lär oss tillsammans. Vi tar det i lugn takt, grundligt, eftersom vi båda är nybörjare. Men det är som om hon är född till det. Och nu börjar hon få upp farten också. Jag är på gång att anmäla oss till en kurs, men behöver träna henne mer i att vara bland andra hundar. Så länge tränar vi på tomten, och jag försöker vara nogrann med att lära in rätt från början. Men det är riktigt kul och det verkar Wynee också tycka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0