Nyårsafton

Igår tillbringade vi kvällen hos sambons familj. Det var mycket trevligt, och mycket god mat. Vi var ute när det började smälla strax innan tolvslaget. Dia och Amy var med oss ute. Amy stod stilla och hängde med huvudet och såg inte så bekväm ut med smällarna, men hon gjorde ingenting. Dia däremot blev rädd och sprang runt lite och försökte gömma sig. Jag tog in henne och Amy, tillsammans med sambons systers hund Spike. Så fort de kom in verkade de mycket lugnare, så det var skönt att de inte reagerade inomhus, trots att fyrverkerierna hördes tydligt ändå. Vi hade varit ute tidigare då det smällt lite på håll, och då hade ingen av hundarna reagerat. Men tror det blev för mycket på en gång, och för nära. 
 
Vi stannade inte så länge efter tolvslaget, både vi och hundarna var trötta och sov gott när vi kom hem. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Terése

Ni verkar ha haft ett fint och mysigt nyårsfirande :)

Själv var jag inomhus med min lurv vid tolvslaget för någon var ändå tvungen att se till att lilleman inte var ensam om han vaknade av allt smällande. Men sonen sov sig igenom allting, och Tolstoj ville ut till de andra. Inte alls som jag hade föreställt mig :P


Svar: hehe nej det förstår jag var lite oväntat :)
Amy och Dia

2014-01-01 @ 20:43:08
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0