Hundvakt och arbete på gården

Utomhusarbetet fortsätter. Vi håller på att röja bort allt bråte och ska fixa till vår rastgård lite. Igår var vi hundvakt åt Zelda, pappas tervueren. Det gick jättebra. De lekte länge på gården och vi hann med två härliga promenader innan pappa hämtade henne på kvällen. Det är verkligen stor skillnad på henne och mina hundar när det kommer till läraktighet. Zelda är ju en vallhund, och det märks. Jag tränade henne lite för att aktivera henne och hon lär sig ju så otroligt mycket fortare än Amy och Dia, framför allt Amy. Dia är rätt lättärd, men hon är ju inne i en period då hon inte VILL lära sig något. Jag känner verkligen rätt ofta att jag saknar det där samspelet som man har med t ex Zelda. 
 
 

Kommentarer
Postat av: J.

Så fina bilder :)

2014-04-07 @ 22:11:57
URL: http://spetsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0