Valptider

Jag har ju förberett mig på att valptiden är en jobbig tid, men ändå är jag lite förvånad över att Dia är så pass lugn som hon är. Innan pratade jag ju även med folk som har ceskoslovensky vlcak samt läst mycket om rasen, men ingenting av det negativa jag har hört har jag hittils fått uppleva, förutom det att hon är skygg för främlingar. Visst är hon busig, som alla valpar, men hon biter förvånansvärt lite på saker, biter eller nafsar nästan aldrig i händer eller ben, hoppar inte på en när hon ska hälsa. Hon är duktig på att ta det lugnt och ligga och vila. Väntar med spänning på hur hon blir när hon blir lite äldre och "tonåring" :p
 
Men ibland önskar man ju att hon kunde växa lite fortare, hehe. Och jag sa ju att hon sällan biter på saker, men den enda saken hon egentligen har tuggat sönder är en bok jag lånade av min syster, såklart :p. Hon har nu fått en gammal foppatoffla att bita på då hon verkar gilla dem, och så ska jag sluta låna saker en tid fram över :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0