BAT-träning och fredagspromenad

Igår hade jag en ny privattimme med Dia. Vi tränar på BAT-tekniken och jag har fått lära mig hur jag ska hantera kopplet när jag och Dia går, samt hur jag ska göra när hon får syn på en "trigger". Vi tränade på detta, och triggern ska vi placera ut först vid nästa tillfälle. Det känns hittills väldigt bra och det ska bli kul att träna mer på detta och se om det ger resultat. Dia skötte sig jättefint och hon var inte alls så rädd för instruktören utan gick mest och nosade runt rätt obekymrad. Men hon var trött när vi kom hem förstås :)
 
Igår var det också dags för fredagspromenaden, som bara Wynee och Amy är med på nuförtiden. Det var en lite mindre grupp än sist vi var med, men det är ändå bra träning. Både Amy och Wynee var rätt uppspelta, men tror att det främst handlade om att de varit hemma själva medan jag var på kurs med Dia, så de var verkligen taggade. Nästa gång ska jag se till att gå en längre promenad med dem innan, så det redan har gjort av med lite energi. Det är i alla fall kul att se vilka framsteg de gör, båda två. Men Amy fick det svårt när vi gick genom 4H-gården med alla djuren :) 
 
Tyvärr tog jag inga bilder från gårdagen då vi hade fullt upp. Idag är det riktigt regnigt och tråkigt! Vi var ute i skogen och sen har vi busat och tränat lite på gården. Gissa om hundarna var leriga när vi kom in!! Nu tar vi det lite lugnt och slappar, och hoppas på att regnet drar förbi.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0