Långpromenad och chicken race

Nu har vi varit ute på en långpromenad. Mitt mål har varit att trötta ut hundarna, då de har verkat rätt rastlösa. Vi har tränat mycket under promenaden. Först tog vi en koppelpromenad längs vägen, och jag hade bestämt mig för att träna att inte dra i kopplet, framför allt med Amy. Jag stannade VARJE gång de drog. Kan säga att det tog rätt lång tid att förflytta sig, i alla fall i början. Varje gång Amy kom till min sida fick hon godis. Det funkade ganska bra faktiskt. Men det sätter sig liksom aldrig i ryggraden på henne. Jag har ju tränat henne i ett och ett halvt år nu. Snacka om att det ibland känns hopplöst.
 
Dia hade en av sina värsta dagar någonsin. Hon slet i kopplet och var helt hyper. Hon är ju van att vara lös mycket nu sedan vi flyttade, så det känns som om hon har fått svårare att gå fint i koppel. Därför jag går koppelpromenader ofta också. Hon har så sjukt mycket energi nu för tiden. Vi tränade ungefär 40 minuter och sedan gick jag tillbaka till "vår väg" där hon brukar vara lös. Jag släppte henne en stund för att hon skulle få springa av sig. Dia kör verkligen chicken race med Amy. Hon springer i full fart rakt mot Amy och vejar i allra sista stund. 
 
Men nu har vi tränat och busat och sprungit i två timmar, så nu hoppas jag på att de vilar en stund :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, chicken race låter bekant. Så gör Mumin också, fast hon väjer aldrig utan flyger rakt på Skrot och ska busa istället ;)

Svar: haha så kan man ju också göra :)
Amy och Dia

2014-03-21 @ 13:41:21
URL: http://www.novalajnen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0