Valborg 2014

I år blir det en lugn valborg. Jag och sambon har bestämt att vi ska vara hemma på gården och grilla. Kanske kommer vår granne över. Det har varit så mycket kring påsk att det känns skönt att ta det lugnt nu. 
 
Jag har i alla fall tagit en tur in till stan för att handla inför ikväll, och redan vid niotiden var det mycket folk ute, fullt med folk vid varje busshållsplats. Jag tog en promenad med hundarna i utkanten av stan där det inte var fullt så mycket folk. Det går bra när man är på väg bort från bilen, men ofta när man är på väg tillbaka börjar Dia dra i kopplet och bli jättenervös för att hon vill tillbaka till bilen. Även om man tar en annan väg så vet hon precis när vi börjar närma oss bilen :) Men jag är noga med att hon inte får dra i kopplet, även om hon är rädd. Då stannar jag och väntar tills hon lugnat ner sig, vilket brukar gå bra. Hon stressar bara upp sig ännu mer när hon drar. 
 
Nu är vi hemma och jag har aktiverat hundarna lite med en kartong, tidningspapper och köttbullar som jag gömde bland tidningspappret. Dia har ju börjat bli förtjust i godis igen vilket är kul. De fick sitta och invänta mitt varsågod, och sedan söka efter köttbullarna. Dia fattade genast vad det handlade om och letade väldigt noggrant. Jag hade nästan trott att hon skulle börja krafsa och slita i tidningspappret, men det gjorde hon inte, utan sökte målmedvetet efter köttbullarna. Amy däremot stod och tittade på mig som ett fån och verkade inte förstå grejen, fastän jag försökte hjälpa henne på traven. Hon lade sig ner och tittade på Dia istället. Jag som trodde att det skulle bli tvärtom :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0