Vad sysslar vi med?

Jag måste erkänna att jag inte har väldigt mycket tid till att ägna åt datorn just nu. Så vad gör vi då? Går mycket i skogen. Helt fantastiskt vilket väder det har varit de senaste dagarna! Som sommar! Jag har kunnat gå i t-shirt på gården. Annars är det ju fortfarande mycket jobb med huset och gården. Jag försöker hinna med att träna lite drag, lite spår, men annars är det ganska mycket vardagslydnad som gäller i alla fall för Dias del, som är en rätt krävande hund just nu. Krävande på det sättet att hon är väldigt svårlärd, lättdistraherad och viljestark. Men har jobbat väldigt mycket med att få henne att gå fint i koppel, vilket verkligen har gett resultat. Med Amy gör jag som vanligt väldigt mycket kontaktövningar, eftersom det är det hon har svårt med; att lyssna i alla lägen. 
 
I övrigt känns det verkligen som om vi har hittat hem, allihop. Vi älskar den här gården.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin och Billy

Vad härligt det ser ut! =) Klart datorn ska komma i sista hand nu när det är så fint väder. Roligare att vara ute med hundarna! :D

Svar: eller hur! :)
Amy och Dia

2014-04-24 @ 08:22:28
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0