Solig promenda med temat följsamhet

Fortsätter i  Eva Bodfädts tecken, har fått mycket bra tips av den boken. Jag tog en lång och solig promenad med hundarna där jag passade på att träna följsamhet, med Amy i koppel och Dia lös. Med Amy gjorde jag som jag påbörjat tidigare; springa och tvärnita, byta riktning och tempo ofta. Jag kan säga att hon nog som person har lite svårt med det här att vara följsam. Ibland när jag byter håll har hon nosen i skyn och vädrar något, och när jag byter håll följer hon tillslut motvilligt efter, fortfarande med nosen i vädret. Kul hund! :) Förhoppningsvis kan det ju göra henne lite mer följsam i alla fall, men mycket träning. 
 
Med Dia tränade jag följsamhet i princip på samma sätt, byta riktning ofta, samt gömma mig ibland när jag såg att hon var uppe i sin egen värld. Dia är ju så gullig, för när hon tittar upp och inser att jag är borta vänder hon tvärtom och rusar i ilfart för att leta reda på mig. 
 
Emellanåt lät jag dem busa lite och bara springa och nosa.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0