Så himla olika det kan vara...

Det här med socialträningen med Dia, visst går det framåt, men det kan vara så himla olika från dag till dag. Igår tog vi en sväng i Knivsta hela familjen med Dia och Amy. Och det gick hur bra som helst! Hon var lugn, gick bredvid mig. Visst var hon spänd och tittade på allt hela tiden. Men hon var inte rädd. 
 
Eftersom det kändes så bra igår skulle jag ta en liten sväng imorse också. Vi har ju kommit överens om att vi ska köra väldigt intensivt med socialträningen för att hon ska ha en chans att vänja sig. Jag skulle gå samma sväng som vi gick igår. Men idag gick det inte alls bra. Hon var jättenervös, ryckte till för allting och ville bara tillbaka till bilen. Var riktigt jobbigt just eftersom det kändes så bra igår. Men jag ville inte åka hem med den känslan, så vi gick tillbaka till bilen och så körde jag till ett annat ställe där vi brukar gå, i ett bostadsområde där det inte är lika mycket folk. Så tog vi en ganska lång promenad runt i området, och genast gick det mycket bättre. Så nu känns det rätt bra ändå när vi kom hem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0