Nu kör vi 100%...

...med att träna Dia att vara bland folk. Varje dag har vi gått promenader inne i samhället med henne. Jag kom precis hem från en sån promenad, och det märks redan skillnad från i början av veckan. Idaggick det bra, hon var rätt lugn, och gick och nosade och var intresserad. Förhoppningsvis blir det lite skillnad nu när vi kör så här intensivt. Om det dröjer mellan gångerna glömmer hon ju bort allt. Det måste bli en vana för henne. 
 
 
Igår tog jag också med mig Dia och Amy hem till min pappa. Han har ju en tervueren som heter Zelda. De har träffats några gånger. Amy var jätteglad att få träffa Zelda, och även Dia var framåt och ville busa. Det roliga är att Dia aldrig har varit särskilt rädd för min pappa, så som hon brukar vara för de flesta män. Visst är hon nervös och hon går inte fram och hälsar, men hon rör sig i rummet och verkar intresserad. Hon gick och nosade på honom när han satt vid bordet, och hon tittade intresserat på honom när han pratade. 
 
Här ligger hon och slappar i pappas kökssoffa :)
 
Ursäkta de dåliga mobilbilderna! Måste bli bättre på att ta med mig systemkameran...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0