Lite nya övningar med Amy

I gårkväll började jag lära Amy några nya tricks. Jag satsade på "hitta godisen" och "slalom". Det gick förvånansvärt fort för henne att komma igång. Lydnad och tricks är ju kanske inte hennes starka sida. Men med åtråvärd belöning så kan hon ha riktigt bra fokus. "Hitta godisen" lärde hon sig snabbt. Först tittade hon bara frågande på mig, men sedan började hon nosa och slicka på handen som gömde godisen. Idag fortsatte jag och nu har hon förstått att hon ska använda tassen.
 
"Slalom" var lite knepigare, hon verkade först tycka att det hela var mycket märkligt, men med lite godis och uppmuntran gick det framåt, och idag har hon gjort stora framsteg. Dia är fortfarande ganska ofokuserad för att träna in en massa nya tricks, henne övar jag mycket kontakt med, vilket hon är jätteduktig på. Jag tränar också på att hon ska ligga stilla och vänta medan jag tränar Amy, och det är hon duktig på, bättre än Amy faktiskt :) 
 
Det är ju kul att filma alldeles i början när man lär in någonting, så kan man jämföra sen vilka framsteg hon gör.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0