Det här med att ha flera hundar...

...är någonting som verkligen lockar mig, och jag har funderat mycket på varför. Min sambo har mer oförståelse för varför man vill ha många hundar. När vi bara hade Amy och jag ville ha en till sa han ofta "men det räcker väl med en hund": Och självklart handlar det ju inte om att jag inte tycker om Amy. Men jag såg vissa fördelar med att ha två hundar; som att de får sällskap av varandra. Men framför allt kände jag att det skulle vara kul. Det är kul att ha varsin hund när vi är ute och går, det är kul med deras olika personligheter och att träna dem och se hur de utvecklas olika.
 
Det är ju många som till exempel har fler än ett barn. Nu ska man kanske inte jämföra barn och hundar. Men någon anledning finns det ju till att en del har fem barn och andra bara ett? Jag har i alla fall märkt att jag själv skulle kunna vara en människa som har många hundar, för jag gillar olika individer och när det är lite fart och fläkt. Märker ju att de flesta av de hundbloggar som jag själv läser är just såna där det finns flera hundar med i bilden. Många olika individer att följa, men en flock.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matte

Sedan är det skillnad på att vilja ha hund och leva med hund, det är en större utmaning för varje hund man skaffar. Och det blir lite stökigare =)

Svar: ja precis! Det är ju stökigare med två än med än, så kan tänka mig hur det blir om man har ännu fler :)
Amy och Dia

2013-11-17 @ 10:59:55
URL: http://www.hundensliv.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0