Om att få gå vidare

Idag om en månad får vi tillträde till den nya gården. Det hade kunnat glädja mig något enormt eftersom en månad går rysligt fort. Men jag kan inte riktigt glädjas eftersom vi fortfarande inte fått huset sålt. Vi har ett par som är intresserade och vill komma och titta på det, så det är ju kul. Men vill ha ett fördömt jäkla vettigt bud! 
Jag kan avslöja att det hör huset är förenat med en del dåliga minnen. Det har vi väl alla? 
 

Jag och sambon var med om någonting tragiskt och mycket hemskt precis när vi hade träffats. Någonting som har påverkat både honom och mig något enormt. När vi sedan köpte det här huset skulle de bli bra, tänkte vi. Istället visade det sig att huset vi köpt hade en fuktskada i garagetaket som säljaren inte hade berättat om. Skadan var dold genom att man byggt på med ny isolering och skivor ovanpå. Oj vad vi har bråkat om det här, och kopplat in advokater och försäkringsbolag. Men det hamnar ändå alltid i vårt eget knä. Tillslut insåg vi att det tog mer energi att driva frågan än att bara strunta i det och gå vidare. Men det är svårt. Svårt att tänka att säljaren kommer undan med det, för i min värld behandlar man inte människor så.

 

Så först det tragiska och sedan huset... Så nu känner vi att vi vill gå vidare. Vi vill skapa vårt drömhem. De sista tre åren har varit tunga, men vi har kämpat.

 

Och vi är så nära nu, vår dröm. Men måste få sälja huset. Huset man ibland känner att det ligger en förbannelse över. Vi vill bara bli av med det. Så kan vi inte tillslut få gå vidare?

 

Idag har jag i alla fall gjort mycket roligt med hundarna. Gått inne i Knivsta, och sedan tog vi en långpromenad bredvid eljusspåret där Dia fick ha spårlina då jag tränade inkallning i bostadsområde med henne.

 

Efter det åkte jag och träffade älskade syster och vi tog en fika, pratade om vår bok, och skrattade. Det är sånt som gör att jag känner mig glad när jag sitter i bilen på väg hem.

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0