När man har olika behov...

Jag är inne i en period då jag har stort behov av att aktivera mig, göra saker med hundarna och med sambon, komma ut i naturen, eller ja, egentligen vad som helst. Tyvärr är min sambo inne i en period då han har mycket på jobbet och är trött när han kommer hem. Kan verkligen vara svårt det här när behoven är så olika. Hur möts man? Jag som för det mesta är hemma om dagarna, vill ju ut, träffa folk och hitta på saker, och han som jobbar utomhus och träffar folk hela dagarna vill slappna av inne. 
 
Jag försöker ju hitta på saker hela tiden när jag är hemma, vara ute med hundarna, träna med dem osv, men det är väl mest den här mänskliga gemenskapen jag saknar, och det måste ju alla som jobbar hemifrån känna igen sig i. Det är tur att jag har till exempel Elin som är mammaledig och som också är hemma om dagarna, så att vi kan hitta på saker. Gårdagen var jättetrevlig! Och det känns jättekul att vi planerar att åka till Stockholm Hundmässa imorgon, hon och jag. 
 
Men det är ändå en livssituation som gör att man går och känner sig frustrerad. Som två pusselbitar som inte passar ihop. Det är verkligen uppskattat med hundarna, för det är de som fyller min vardag och gör det roligt. Målet med nästa år är också att jag ska komma igång med fler projekt, gå kurser med Dia och så vidare. Det gäller att själv ta tag i sin situation för ingen kommer ju att göra det åt en. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

ja, han skötte sig :) fan!!! så j*vla kallt idag! vi får styra upp ett träff, ja, jag är sämst på att höra av mig ;)

2013-12-06 @ 11:05:41
URL: http://jaktgolden-retriever.blogspot.se/
Postat av: j.

Oj vad jag känner igen mig i det du skriver! Samma för mig och min gubbe, att han orkar med mig alltså, de är ju ett under :P Han kommer hem från jobbet och jag surrar en massa...

2013-12-06 @ 12:25:35
URL: http://spetsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0