Mål för 2014

Nu närma sig julen och allt det där med stormsteg, och innan jag vet ordet av kommer det att vara nytt år. Funderar ganska mycket på vad jag har för mål för nästa år. Jag gillar att sätta upp mål, då har man något konkret att jobba mot. Dia fyller ett år i januari, stora tjejen! 
 
Först och främst ska vi skaffa en kickspark så att vi kan börja på allvar med draget, hade ju precis kommit igång med cykeln då snön kom :p Men det får bli efter jul då vi nu måste lägga våra pengar på en massa mat och julklappar och sådant. 
 
Jag planerar också att gå kurser med Dia, nu när hennes skygghet börjar avta. Hade tänkt börja med någon form av vardagslydnadskurs som introduktion. Det vore också kul att gå någon spårkurs med henne, det skulle hon nog gilla. Vi planerar också att gå kurser med Amy. Det skulle vara bra att gå någon kurs med inriktning på kontakt och fokus, samt det här med jaktlusten. Hennes jaktintresse är jag tveksam till om det går att få bukt med, men det betyder ju inte att man inte kan försöka. 
 
Vi kommer ju att flytta till gården i januari också, så ett mäl är att ordna så att jag verkligen trivs. Har haft ganska svårt att trivas där vi bor nu, och det är inte kul. Det är viktigt för mig att verkligen trivas hemma. 
 
Hur som helst så ser jag verkligen fram emot 2014!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0