Dia 11 månader idag

Bara en månad kvar innan hon blir ett år! Tycker nog att hon har sin mest krävande period nu... Hon är väldigt ofokuserad och ointresserad av belöningar som godis och leksaker. Hon går fortfarande bra att ha lös, men när det kommer andra hundar kan hon bli väldigt intresserad och då krävs det ibland att vi springer åt motsatt håll för att hon inte ska springa fram till hundarna. Hon har inte varit så intresserad av andra främmande hundar förut, så det har kommit ganska plötsligt.
 
Dessutom är hon fortfarande ganska bitig av sig. Vi kom nyss hem från morgonpromenade som var rätt ansträngande. Hon hade minst sagt myror i byxorna och hoppade och bet. Jag gör som jag alltid gör; att ignorera henne när hon hoppar och bits, och belönar henne när hon slutar. Men jag kände att jag var tvungen att göra något mer överraskande, så tillslut morrade jag åt henne. Det gav verkligen effekt, hon slutade genast och såg undergiven ut, så då fick hon beröm. Sådant man kan ta till i nödfall :)
 
Ibland känns det som om man har och göra med ett vilddjur, men för det mesta är hon hur lugn och fin som helst. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Vacker är hon i vilket fall som, wow! Men ettåringar är väll en lagom tid för blocket ungefär, Scott har börjat lugna sig lite så nu väntar vi på fas två ;)

Svar: ja jag tycker hon blir finare ju äldre hon blir :) jo precis, många unghundar på blocket.. men så jobbig är hon inte :p man är ju beredd på att det är en krävande tid och att det går över!
Amy och Dia

2013-12-22 @ 13:41:12
URL: http://www.senapshund.se
Postat av: Terése

Fin hon är :D
Låter exakt som min hund när han var i den där åldern. Var skitfrustrerande att inte kunna jobba med belöningar vid hundmötena t.ex, men det löste sig rätt bra ändå tillslut, men jag längtar ju inte tillbaka precis även fastän en har lärt sig mycket på vägen :P

2013-12-29 @ 22:33:38
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0