Barndomsminnen...

...för mig är att se hur snön har lagt sig som en ram kring fönsterrutan. Det är tumvantar och snowjoggings. Det är att sitta i en bil i mörkret och vara på väg någonstans. Att betrakta den lysande instrumentbrädan. 
 
Barndomsminnen är att lyssna på The Looner med Gary Moore och vara på väg till fjällen. Att sitta i en snödriva och dricka varm choklad och äta en smörgås. 
 
Barndomsminnen är att klä granen och lyssna på Elvis Presley tillsammans med min mamma och min syster. Att baka pepparkakor och lussebullar till julmusik. 
 
Barndomsminnen är att hoppa i soffan till Vaya Con Dios låt Sally och att bygga kojor i vardagsrummet. Att sy mjukisdjur av gamla strumpor och att leka cirkus på den runda julgransmattan. 
 
Barndomsminnen är att se på julkalendern varje morgon och flytta tomten på tandpetaren ett steg längre upp på stegen. Att julpyssla. Att skicka julkort. Att känna doften av riktig gran och att sopa upp barr från golvet. Och självklart spänningen när man ser hur paketen kommer fram från sina gömmor och läggs under granen. Att slå in egna paket till hela familjen. 
 
Satt och tänkte på hur mycket mysigare julen var när man var barn. Allt det där är ju borta. Jag tänkte att man borde göra mer av det där. Kanske till och med hoppa i soffan till Sally. Vi har varit riktigt dåliga i år när det gäller att skapa julstämning. Tror det beror mycket på att vi snart ska flytta och att ingen av oss vill vara kvar i det här huset. Vi ska ju inte vara hemma på julen heller, så man har ingen att göra det fint för heller. 
 
Nästa jul planerar vi att ta tillbaka barndomskänslan. Vi ska fira jul på nya gården och bjuda in hela släkten, både på min och sambons sida, och sedan ha en dunderjul! Så vi sparar oss till dess :)
 
 

Kommentarer
Postat av: J.

Får jag fråga varför ni ej vill bo kvar i huset????

Svar: Vi har länge haft en dröm om att bo på en gård med större utrymme och en massa uthus, så det är därför vi vill flytta. Sen så har vi inte riktigt trivts i det här huset, av många anledningar. Är lite svårt att säga varför, det är mest en känsla, av att man inte känner sig hemma...
Amy och Dia

2013-12-23 @ 01:18:54
URL: http://spetsliv.blogspot.com
Postat av: j.

Okej, då förstår jag. Hoppas ni hittar ett fint hus :)

2013-12-26 @ 22:30:15
URL: http://spetsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0