Jag älskar Amy, men...

...ibland är hon bara så dryg! Har just kommit hem från en promenad med Amy och Dia, och är helt slut. Vet inte om Amy ska löpa snart, eller vad det är, för hon har blivit väldigt rastlös och gnällig de sista dagarna. Hon har ingen aptit och har tappat lite vikt. När vi var ute och gick drog hon som en tok i kopplet. Det gjorde hon ju när vi fick henne, och vi har arbetat jättemycket för att få bort det. Och det blev mycket bättre, hon har gått väldigt fint den senaste tiden. Men idag var det som bortblåst. Och hon hör inte vad jag säger för fem öre.
 
Vid två tillfällen mötte vi en kvinna med en hund, och Amy blev helt till sig och drog och hoppade. Dia, som annars brukar vara reserverad vid möten, verkade ta inspiration från Amy så jag fick hålla i även henne. Ganska jobbig situation faktiskt. Det här med hundmöten måste vi jobba mer på faktiskt, för det är inte kul för fem öre att Amy beter sig så. Hon är ju alltid glad, aldrig aggressiv, vilket jag är glad för, men det är ändå ett beteende jag vill få bort. Håller på att försöka skvallerträna både henne och Dia vid hundmöten. Men det funkar bara om man är långt borta. Kommer man närmare den andra hunden blir hon helt okontaktbar och är inte alls intresserad av godis. Så det gäller att träna mycket på långt håll i början. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: vanja

super gullig hund i headern :) vilken ras skulle du rekommendera till en nybörjare :)

2013-08-20 @ 21:28:51
URL: http://vvanja.blogg.se
Postat av: Evelina

oj, hoppas det blir bättre! Dina hundar är jättefina!

2013-08-20 @ 22:33:09
URL: http://imevelina.webblogg.se/
Postat av: vanja

sv: tack :)

Ja vi funderar på en tollare eller någon liknande eftersom att jag vill träna mycket lydnad och tricks med min hund så vill jag gärna ha en lätt lärd :)

2013-08-21 @ 17:46:56
URL: http://vvanja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0