7 månader idag...

Idag blir Dia 7 månader. Men just nu känns det sådär med henne. Hon har blivit lite mer envis och lyssnar inte alltid så bra. Det kan ju vara åldern. Hon känns också väldigt nervös och rädd när vi är ute på promenader. Det har hon ju alltid varit, men nu börjar jag fundera över om hon är ovanligt nervös även för att vara en CsV. De kan ju vara skygga och reserverade, men Dia är liksom mer än så. Hon är rädd.
 
Enligt uppfödaren har hon blivit social- och miljötränad innan vi hämtade henne, men jag börjar verkligen tvivla på det på allvar. Känns inte så kul, för det kan vara riktigt svårt att reparera, särskilt med den här rasen. Så det känns tungt som sagt. Men, det är väl bara att kämpa på ett tag till och se hur det går. Är så synd för hon är så himla fin annars; snäll, relativt lugn, glad och lekfull, lättlärd och lyhörd. Som valp betraktad så är hon inte alls lika krävande som jag var beredd på. Men när det gäller skyggheten så är det mycket värre än vad jag trodde, tyvärr.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Bara kämpa på så kommer nu lyckas. Det är verkligen svårt att reparera något från 3-12 veckors ålder och i visa fall omöjligt, men jag tror nog att Dia kan vänja sig till slut.
Min schäfer blev osäker/rädd på allt som såg annorlunda ut och aldrig varit där förut. Händer fortfarande, men annars har vi inga problem länge. Tror nog det är lite med ålder också. Dia är ju i spökåldern nu.

2013-08-22 @ 16:16:44
URL: http://teamcrazypaws.blogg.se
Postat av: nicole

Åh så jobbigt - förstår det måste kännas tungt emellanåt. Hur jobbar du med miljöträningen? Är hon mycket för mat/godis?

Känns ju som att man måste försöka vända främmande miljöer till något som är VÄLDIGT positivt laddade och framförallt om man har en lite osäker och reserverad hund. Jobba massor med tydlig positiv förstärkning.
Sen spelar säkert åldern in, det gör det verkligen vad gäller vår egen 7 månaders grabb nu.

2013-08-28 @ 17:39:39
URL: http://huskyeldar.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0